Вставь в предложения буквы подходящих слов. Одно слово является лишним.
SELF-ASSESSMENT TEST
Learn the following translations.
| Russian | English |
| 1. Сейчас я могу сказать, что я решил, что делать в будущем. | Now I can say that I made up my mind what to do in the future. |
| 2. И какой вид профессии ты выберешь, главным образом, зависит от тебя. | And what kind of a profession you choose mainly depends on yourself. |
| 3. Когда я закончу университет я собираюсь пойти работать в офисе отца финансовым консультантом. | When I'll finish the University I'm going to work in the father's office as a financial consultant. |
| 4. Насколько я знаю, учитель должен быть честным к своей профессии и оценивать студентов по их выступлению. | As far as I know the teacher should be fair to his profession and asses students on their performance. |
| 5. Хороший учитель это тот, кто может справляться со своим чувством юмора и своими сильными коммуникативными умениям. | A good teacher is the one who can cope up with his sense of humor, and with his strong communication skills. |
| 6. -Не мог бы ты повторить предложение. -Что это значит? | - Could you repeat the sentence. - What does it mean? |
| 7. О какой работе ты ходатайствуешь? | What job are you applying for? |
| 8. - У Вас есть какие-нибудь предпочтения? - Нет, я не возражаю. | - Do you have any preference? - No, I don’t mind |
| 9. Также есть несколько частных школ, где взимается плата за обучение. | There are also a number or private schools where a fee is charged. |
| 10. Школы снабжают своих учеников книгами и снаряжением для их обучения. | Schools provide their pupils with books and equipment for their studies. |
a)asses, b)survive, c)success, d)support, e)an aptitude for,
f)well-paid, g)socializing
1. I like meeting people and ……………, so I’m going to be a teacher.
2. I think, I have …………… working with figures.
3. It’s important that your future profession must be …………….
4. The …………… of this profession depends mainly on my education.
5. A teacher should be fair to his profession and ………… students on their performance.
2. Откройте скобки и запишите глагол в нужной форме:
be going to, Future Simple, Future Continuous, Future Perfect, Conditionals
6. – Mum, I’m hungry. – I …………………………… (make) you a sandwich.
7. ………………………………………………… (you/drive) me to the airport?
8. Rob ………………………………………… (celebrate)his birthday on Sunday.
9. If you ……………………… (not/understand), you ………………… (look)
at the example.
10. At this time next month I ……………………………… (ski) with my friend.
11. By the end of the week we ……………………………… (solve) this problem.
12. You …………………… (catch) a cold, unless you ………………………… .
(wear) your coat.
13. ……………………………… (he/wait) for me here tomorrow at 5 o’clock?
14. They …………………………………………… (do) everything by Sunday.
15. I think, it …………………………… (be) cold in the evening.
16. When we ……………………… (arrive) on the island, we …………… (go)
to the beach.
17. ……………………………… (you/clean) the carpet, please?
18. At 11 o’clock I ………………………………………………… (sleep).
19. I ……………………………………………… (learn) French next year.
20. All next week he ………………………………………………………………… (work).
UNIT 5.1 *** TEXTS***
PEDAGOGY
]
1. Переведите слова к тексту № 2.
| reveal in poll | |
| conduct | |
| annoy | |
| irritate | |
| carry out | |
| answer smb back | |
| drive smb mad | |
| retort | |
| be naughty | |
| push the boundaries | |
| boring | |
| fill with dread | |
| whinge | |
| moan | |
| I can’t bear | |
| be responsible for | |
| feigning innocence | |
| blame for | |
| exert authority on | |
| mouth off |
2. Read the text and explain what problem the text deals with.